توانایی های اپراتور تاورکرین tower crane

توانایی های اپراتور تاورکرین tower crane

اپراتور تاور کرین

توانایی های اپراتور تاورکرین tower crane ، جرثقیل برج سازی یکی از دستاورد های مهم بشری می باشد که ساختارهای متفاوتی بنا به نوع توقع کاربر را دارا می باشد. تاور کرین ها اغلب بهترین ترکیب از ارتفاع و توانایی بلند کردن را دارند و در ساختمانهای بلند و ساخت و سازها استفاده می شوند.

توانایی های اپراتور تاورکرین tower crane

توانایی های اپراتور تاورکرین tower crane یکی از دستاورد های مهم بشری می باشد.

راننده تاورکرین به چه کسی میگویند؟

به کسی که بتواند با تجربه و مهارت های لازم کنترل دستگاه تاورکرین را داشته باشد راننده تاورکرین میگویند. شاید به زبان شغل ساده ای به نظر آید درحالی که شغلی پرتمرکز و سخت است. برای راننده تاورکرین شدن باید آموزش های لازم را دید تا هیچ اتفاق ناخوشآیندی رخ ندهد. راننده تاورکرین علاوه بر داشتن مهارتها، توانایی ها و تجربه کافی نیازمند عملکردی بی نقص در این زمینه می باشد.

در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی ممکن است رخ بدهد. به طور مثال اگر باری به اندازه یک تن به طور ناگهانی از ارتفاع بالا رها شود، یا بازوهای دو تاورکرین به هم برخورد کنند چه حادثه ای رخ میدهد؟ تمام این موارد به تمرکز و مهارت بالای راننده تاورکرین برمیگردد.

 

وظایف راننده تاورکرین چیست؟

1- یک راننده حرفه ای تاورکرین باید درک کاملی از عملکرد دستگاه، قابلیت ها و محدودیت های آن اطلاع داشته باشد. اپراتورهای تاورکرین علاوه بر نحوه کار با تاورکرین باید درمورد نحوه تعمیر دستگاه در مواقع ضروری اطلاعات داشته باشند. نحوه کار با پدال ها و اهرم های مختلف برای چرخاندن جرثقیل از موارد مهمی بحساب میاد.
2- یک راننده تاور کرین باید به کل عملیات ساخت و ساز نظارت داشته باشند.
3- نیاز به درک اولیه در مورد قطعات دستگاه در صورت نیاز به مونتاژ و راه اندازی دستگاه
4- تحمل کار کردن در شرایط مختلف آب و هوایی

توانایی های اپراتور تاورکرین

پایه های تاور کرین به دکلها وصل می شود و ارتفاع بلند جرثقیل را به وجود می اورند. علاوه بر این دکلها به اسلیوها ( تشکیل شده از موتور و چرخ دنده ) متصل می شوند و به جرثقیل اجازه ی گردش می دهند. در بالای واحد اسلیو سه بخش وجود دارد : میله های بلند افقی، بازوی حمل کننده ی کوتاه و کابین اپراتور. میله ی بلند افقی قسمتی از جرثقیل است که بار را حمل می کند. بازوی حمل کننده معمولا وزنه هایی از جنس بتن را در حالی که وزنه را به حالت متعادل نگه داشته به سمت جرثقیل می برد.

اپراتور تاور کرین یا در قسمت بالای کابین می نشیند و یا از طریق ریموت جرثقیل را کنترل می کند. در مورد اول، کابین اپراتور معمولا در بالای جرثقیل قرار می گیرد و به قسمت پشت آن وصل می شود، در حالی که می تواند در دهانه ی بازوی حمل کننده و یا در قسمت پائین جرثقیل قرار بگیرد. قلاب بلند کننده ی اجسام توسط اپراتور تاور کرین حرکت می کند و از یک نیروی الکتریکی برای دستکاری بار استفاده می کند. قلاب در قسمت بازوی افقی بلند برای حمل بار قرار دارد.

به منظور قلاب کردن و یا رها کردن بار اپراتور معمولا از سیگنالرهایی با عنوان داگر، ریگر (سکو) و یا سواپر استفاده می کند. آنها معمولا در ارتباط رادیویی قرار دارند و همیشه از سیگنالهای دستی استفاده می کنند. ریگر و داگر مستقیما برنامه ی بلند کردن اجسام را برنامه ریزی می کنند و مسول حفاظت از تجهیزات و حمل بار هستند. یکی از اصلی ترین خدمات اسد ماشین مونتاژ و دمونتاژ تاور کرین می باشد. اسد ماشین تنها نماینده پتن در ایران میتواند شما رو در امر یاری کند مشاوره و اجرا .

 

دستورالعمل ایمنی تاور کرین

فواصل بازرسی تاورکرین و تخصص مورد نیاز برای بازرسان به اختصار در جدول روبرو آورده شده است. برای توضیحات بیشتر در خصوص تخصص در جدول فوق به استانداردهای ISO9927 ، FEMI.007 مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل سازندگان و مقررات ملی FEMI.007 مراجعه نمائید. (www.fem-eur.com) در بسیاری از کشورهای اروپایی، سوابق برپایی تاورکرین و سایر اتفاقات مربوط به آنها در کتابچه ثبت عملکرد روزانه سیستم (log book) ثبت می‏‌شود. این دفترچه توسط افراد آموزش دیده امضا و توسط شرکت بهره‏‌بردار نگهداری می‏‌شود.

 

توانایی های اپراتور تاورکرین tower crane

تاورکرین ها شکل مدرن جرثقیلهای متعادل هستند که از بخشهای پایه ای یکسان تشکیل شده اند. این جرثقیلها توسط یک پایه ی بتنی در زمین (گاهی اوقات توسط تجهیزاتی به دیوار نصب می شوند) ثابت می شوند. تاورکرین ها اغلب بهترین ترکیب از ارتفاع و توانایی بلند کردن را دارند و در ساختمانهای بلند و ساخت و سازها استفاده می شوند. پایه های تاور کرین به دکلها وصل می شود و ارتفاع بلند جرثقیل را به وجود می اورند. اگر سیستم برق و وسایل مورد نیاز برای روشن کردن تاور کرین نیاز دارید میتوانید مقاله برق تاور کرین چیست؟ را مطالعه کنید.

علاوه بر این دکلها به اسلیوها ( تشکیل شده از موتور و چرخ دنده ) متصل می شوند و به جرثقیل اجازه ی گردش می دهند. در بالای واحد اسلیو سه بخش وجود دارد : میله های بلند افقی، بازوی حمل کننده ی کوتاه و کابین اپراتور  میله ی بلند افقی قسمتی از جرثقیل است که بار را حمل می کند.

اپراتور جرثقیل نباید در ورت به وجود امدن خطر بترسد و از کنترل خارج شود چون ممکن است پیامد های بدی را به همراه داشته باشد. متعهد بودن با اجرای پروتکل های ایمنی و استاندارد ها نیز مهم است.  زیرا از حوادث احتمالی جلوگیری و در مدت نگهداری تاورکرین نیز این مسئله نقش دارد. مهارت اشنایی با قوانین و استاندارد های سازمانی از دیگر نکات است. در مدیریت کردین جرثقیل قدرت بدنی بالا، انعطاف پذیری و حرکت سریع  نیز اهمیتی فراوان دارد.

 

برای خرید تاورکرین وارد این صفحه شوید و اطلاعات را از ما بپرسید .

 

توانایی های اپراتور تاورکرین

بازوی حمل کننده معمولا وزنه هایی از جنس بتن را در حالی که وزنه را به حالت متعادل نگه داشته به سمت جرثقیل می برد. اپراتور تاور کرین یا در قسمت بالای کابین می نشیند و یا از طریق ریموت جرثقیل را کنترل می کند. در مورد اول، کابین اپراتور معمولا در بالای جرثقیل قرار می گیرد و به قسمت پشت آن وصل می شود، در حالی که می تواند در دهانه ی بازوی حمل کننده و یا در قسمت پائین جرثقیل قرار بگیرد.

قلاب بلند کننده ی اجسام توسط اپراتور تاورکرین حرکت می کند و از یک نیروی الکتریکی برای دستکاری بار استفاده می کند. قلاب در قسمت بازوی افقی بلند برای حمل بار قرار دارد. به منظور قلاب کردن و یا رها کردن بار اپراتور معمولا از سیگنالرهایی با عنوان داگر، ریگر (سکو) و یا سواپر استفاده می کند.

 

تاور کرین متحرک

تاور کرین یا جرثقیل برجی، نوعی جرثقیل است که اجسام سنگین را تا ارتفاع معینی بالا برده و سپس اقدام به جابجایی آن ها در شعاع های گوناگون می کند. با توجه به قدرت مانور بالای تاور کرین در زمینه بار برداری، از این دستگاه در صنایع مختلفی استفاده می شود. تاور کرین ها به سه دسته ثابت، متحرک و بالا رونده تقسیم بندی می شوند. مهم ‌ترین خصوصیت تاور کرین های متحرک، شعاع عملیاتی گسترده آن ها است. یعنی این تاورکرین ها می توانند در محورهای x و y زمین حرکت کنند و در قسمت‌ های مختلف یک پروژه، کار کنند.

تاورکرین های متحرک، مزایای تحرک جرثقیل خودران معمولی را با قدرت عملکردی تاور کرین، ترکیب می کنند. این نوع جرثقیل برجی، بسیار قابل کنترل هستند و به سرعت توسط یک اپراتور نصب می شوند. تاورکرین های متحرک دارای ظرفیت بار ۷ تا ۱۸ تن برای ارتفاع ۳۰ تا ۳۷ متری هستند. تمام کنترل های حرکت این جرثقیل، برای حداکثر دقت و کارایی هیدرولیک است.

این نوع جرثقیل برجی بسیار سریع مونتاژ می شوند و به راحتی کار می کنند زیرا هیچ قطعه اضافی برای تیر یا وزنه تعادل آن ها مورد نیاز نیست. از تاورکرین های متحرک برای مشاغل ساختمانی و ساخت و ساز استفاده می شود، این ها دستگاه های خود نصب و تاشو هستند.

 

مهارت های اپراتور تاورکرین

اپراتور انواع تاور کرین ها باید در حیطه مکانیک و ابزار الات و قطعات تاورکرین ها ماهر باشد. تا در صورت تعمیر و یا تشخیص کیفیت ابزار ها و نگهداری ان ها به مشکل بر نخورد. دانش در حوزه ریاضیات، حساب، امار و زبان انگلیسی نیز بسیار کاربردی است. دانش انجام تعمیرات جزئی تاور کرین و اطلاعات کامل در ارتباط با قطعات و نحوه کار ان از مهم ترین مورد ها است. دانش در ارتباط با مواد اولیه، استراتژی مدیریت منابع، کنترل کیفیت و تکنیک هایی برای هماهنگی افراد و منابع است.

دانش اصول و روش های جابجایی کالا ها از طرق مختلف به طوری که از نظر  مدیریت مالی به صرفه باشد. دانش مدیریت بسیار در این شغل حائز اهمیت است. زیرا اگر کوچک ترین اخلالی در برنامه ها به وجود بیاید، خسارت های زیادی را از نظر مالی، ایمنی و موتردی دیگر را ایجاد می کند. مهارت دیگر سرعت، تمرکز بالا و دقت در اد اره و حرکت تاور کرین است تا به بار ها و افراد اسیبی نرسد. نکته دیگر، روحیه فرد است.

 

برای اجاره تاور کرین به این صفحه اسد ماشین مراجعه کنید .

 

این فرد از لحاظ علمی باید دارای مهارتهایی باشد که برخی از آنها در زیر امده است:

  1. فنی: دانش ماشین آلات و ابزار که شامل طراحی ، موارد استفاده، تعمیر و نگهداری می شود.
  2. آموزش و کاراموزی:اطلاع داشتن از اصول و متدهایی برای برنامه های اموزشی و آموزش طراحی، تدریس و آموزش به صورت فردی و گروهی و بررسی تاثیر آموزش بر روی فرد.
  3. علم ریاضی:شامل دانش حساب، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، امار و برنامه های کاربردی
  4. علم ساخت و ساز: علم مواد، متد و ابزاری که در ساخت و ساز و یا تعمیر یک خانه ، ساختمان و یا ساختارهای دیگر مانند بزرگراهها و جاده ها استفاده می شود.
  5. امنیت عمومی:دانش تجهیزات مناسب، پروسیجرها و استراتژیها افزایش تاثیر گذاری ، شرایط و عملیات امنیتی برای حفاظت از افراد، داده ها، افراد، املاک و موسسات .
  6. زبان انگلیسی: دانش ساختار و متون انگلیسی که شامل معنی، اسپل کردن، قوانین ترکیب و گرامر می شود.
  7. کنترل و مدیریت:دانش تجاری و مدیریت اصولی که در طرحهای استراتژی وجود دارد ، منابع و مدل منابع انسانی، تکنیک رهبری و همکاری بین افراد و منابع.
  8. حمل و نقل:دانش اصول و متدهای حرکت دادن افراد و یا اجسام در هوا ، ریل، دریا و جاده که شامل هزینه و منفعت می شود.
  9. خدمات مشتری: دانستن اصول و فرایندهایی برای ارائه ی خدمات به مشتریان که شامل ارزیابی نیازهای مشتری، داشتن استانداردهای کیفیت برای ارزیابی و دادن خدمات مشتری.

 

عکس تاور کری

 

Hse تاور کرین

رتبه بندی استاندارد های HSE تاورکرین ها با تاکید بر روش تحلیل سلسله مراتبی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است. فایل ورد رتبه بندی استاندارد های HSE تاور کرین ها با تاکید بر روش تحلیل سلسله مراتبی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

 

فروش تاور کرین در اولین شرکت وارد کننده انواع تاور و جرثقیل برجی در ایران .

آدرس ما :

تهران ، پاسداران ، کوهستان ۱ ، پلاک ۷

۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۱۰ ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۲۰ ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۳۰

آدرس انبار:

رباط کریم،میدان امام خمینی،به سمت حسن آباد،نوده دوم،انبار اسد ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *